سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وزیر راه و شهرسازی: ما نیازی به پایانهداری نداریم

وزیر راه و شهرسازی: ما نیازی به پایانه‌داری نداریم

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی در مراسم افتتاح شهرک حمل‌ونقل عنوان کرد: خوشبختانه فاز اول این شهرک حمل‌و‌نقل پس از 28 سال با اراده‌ای که پیش‌کسوتان حوزه حمل‌ونقل داشتند که حتی برخی از آن‌ها در قید حیات نیستند، افتتاح شد.

وی در ادامه گفت: ما در یک مقطع تاریخی واقع شده‌ایم که باید بتوانیم از پتانسیل و توانایی سرمایه‌گذاران استفاده کنیم تا شاهد گسترش حجم سرمایه‌گذاری در کشور باشیم.

اسلامی با بیان این‌که در این مسیر دولت باید نقش تسهیل‌گری و پشتیبانی‌کننده داشته باشد تا سرمایه‌گذاران امکان ورود به عرصه را داشته باشند، افزود: درست است که ما قوانین سخت و بعضاً مانع کننده را داشته این اما با توجه به سیاست کلی که در رفع موانع تولید انجام شده اگر مسئولان به آن قوانین تسلط داشته باشند می‌توانند به سرمایه‌گذاران کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید سرمایه‌گذاری در کشور شتاب بگیرد، اظهار کرد: لازم است ما در این مسیر به اقتصاد کارآمد برسیم، این در حالی است که ما همه امکانات را در کشور داریم.

اسلامی با تاکید بر این‌که ما در وزارت راه‌وشهرسازی هیچ نقشی ایفا نمی‌کنیم مگر این‌که تسهیل‌کننده باشد، ابراز کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل نکته مهمی که در آن اشاره شده این است که باید نظام لجستیک در آن پررنگ باشد.( در مورد نقش حمل‌ونقل در زنجیره لجستیک بخوانید )

او گفت: با تقویت نظام لجستیک می‌توانیم با استفاده از حمل‌و‌نقل ترکیبی سهم خود از ترانزیت را افزایش بدهیم.( در مورد توسعه ترانزیت بخوانید )

او در ادامه شهرک‌های حمل و نقل را حلقه مفقوده نظام لجستیک عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، شهرک‌های حمل و نقل را گسترش بدهیم.

او اضافه کرد: این شهرک حمل‌و‌نقل در جوار منطقه آزاد فرودگاه امام است و ما در این منطقه آزاد پارک بزرگ لجستیک و انبارداری داریم که این‌ها در کنار حمل و نقل می‌توانند کارآمدی متفاوتی به نسبت گذشته داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این موضوع که ما به هیچ عنوان نیازی به پایانه‌داری نداریم اظهار داشت: ما به کار پایانه‌داری خاتمه خواهیم داد.

 


منبع: تین نیوز